Aktualności

11 grudnia 2019

Vademecum PPK – wszystko, co pracodawca powinien wiedzieć

Już od stycznia pracodawcy zatrudniający od 50 do 249 osób staną przed koniecznością tworzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych. Po pół roku ten obowiązek obejmie również mniejsze firmy. Co trzeba zrobić? Gdzie znaleźć pomoc? Jak skorzystać z bezpłatnego serwisu do obsługi PPK i szkoleń dla pracowników? Opowiadamy o tym w poradniku.

Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych to dla pracodawców spory wysiłek organizacyjny. Tym większy, że determinowany kolejnymi ustawowymi terminami. Ich przekroczenie wiążę się zaś z karami.

Dlatego przedsiębiorcy, których obowiązek wprowadzenia PPK obejmie od przyszłego roku, już powinni ruszać z przygotowaniami. Muszą zapewnić pieniądze w firmowym budżecie, przygotować systemy kadrowo księgowe, przeprowadzić kampanię informacyjną wśród załogi, a także wybrać instytucję finansową, która będzie zarządzać gromadzonymi przez pracowników pieniędzmi oraz podpisać z nią umowy o zarządzanie i prowadzenie PPK.

Od czego zacząć? Co robić? Tłumaczymy to krok po kroku. Wyjaśniamy, jak działa e-PPK, czyli internetowy serwis do obsługi Planów. Podpowiadamy, jak skorzystać z bezpłatnych e-learningowych szkoleń dla pracowników.

Szczegóły w poradniku „Dziennika Gazety Prawej”, przygotowanym we współpracy z PZU: Vademecum PPK

Spośród największych, zatrudniających ponad 250 osób firm, które obowiązek wprowadzenia PPK objął pół roku wcześniej, ponad 1000 wybrało Grupę PZU. Są wśród nich tak wielkie koncerny, jak Orlen, Coca-Cola czy Grupa Energa. – Pracodawcy doceniają, że zapewniamy im wszechstronną pomoc przy wdrażaniu i obsłudze PPK – mówi prezes PZU Życie Roman Pałac. I właśnie to wsparcie będzie od stycznia bardzo potrzebne.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności
Zamknij